måndag 12 september 2011

Min stora önskan

Nu fyller jag snart 25 år, den 25 september. Det är typ då man blir vuxen på riktigt va? När man får börja betala vuxenbiljett på SJ, när man bli utkastad från Sveriges Hundungdom och när man inte längre blir uppmanad att självmant visa leg på systemet. Jaja, tiden går fort när man har kul.

Hur som helst, jag har kommit på vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Och jag önskar mig det så himla mycket: Brev!

Alla ni som känner mig och som jag saknar så mycket, plus alla ni som inte känner mig, men som följer bloggen ändå, snälla skriv till mig! De stunderna vi har internet går nästan oavkortat åt till viktiga (tråkiga) ärenden och blogguppdateringar. Det är så sällan jag läser svenska texter. Och de texter jag läser på datorn stressar jag igenom på grund av tidsbristen. Det hade varit helt underbart att plocka fram några brev och i lugn och ro ligga i tältet med min pannlampa på kvällen och läsa vad ni skrivit. Om livet där hemma i Sverige, om era hundar, fritidsaktiviteter och annat kul som händer. Självklar blir man omnämnd (endast förnamn) med stor ära här i bloggen efteråt!

Brevet skickas senast den 22 september till:

Matilda Holger
Poste restante
29692 Manilva
Malaga
España
(Kostnad 12 kr, om det väger max 20g)

Glöm inte att skriva avsändare bak på kuvertet, så att det skickas tillbaka, om det mot förmodan skulle komma bort på vägen. Men vi har testat på det här med poste restante innan och då gick det hur bra som helst.

Jag kom på en kul sak nu! När man ska hämta ut sina brev på postkontoret måste man visa leg. Vad händer om Vilse får brev adresserat till sig? Kan han då visa upp sitt pass och hämta ut brevet? :D Snälla, kan inte någon testa att skriva ett brev till Vilse? Det hade varit så kul. :)
Besöket på postkontoret i Manilva kommer bli mitt mest spännande postkontorsbesök i livet. :)
Tack på förhand!

7 kommentarer:

  1. ja då ska vi se om de kommer ett kort el brev.. ha så kul på resten av resan..o trampa på..;O)))

    SvaraRadera
  2. Skrivit, frankerat och postat .-)

    SvaraRadera
  3. Har börjat följa din blogg, längtar efter varje inlägg! Tufft gjort att ge dig ut på denna resa med Vilse! Lycka till och hoppas det nu löst sig med alla punkteringar!
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken fin hemsida, Anna! Riktigt fina schäfrar och härligt kennelnamn. :) Har varit lite inne på setter (framför allt gordon) tidigare, eftersom jag vill ha en hund att träna både drag och lydnad med. Kul att du kört drag med din! Räddning verkar också riktigt kul. Håll gärna utkik efter ett inlägg jag snart ska skriva, angående rasplaner. Du kanske har lite att tipsa mig om där! :)

    SvaraRadera
  5. Heeej Matilda!! :) Läste din blogg idag och såg detta, så jag skyndade mig att skicka iväg ett vykort genom postens appservice, hoppas det hinner fram till den 25!! :) Hoppas du har det bra och får en fantastisk födelsedag! Väldigt intressant läsning! Har själv funderat på en cykeltur sen innan så det är väldigt intressant att läsa :) Kram / David (david från djurkompaniet)

    SvaraRadera
  6. Hej Matilda och STORT GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG !
    Har suttit här vid datorn och läst och läst DIN FANTASTISKA RESA ! DE COOLASTE AV COOLASTE, som jag har läst hela mitt liv. Önskar dig Lycka till med resan.

    Själv har jag 9 hundar. 1 cykel,1"cykelpinne" och en stor cykler vagn.
    mvh. en hundtokig kärring från Skåne

    SvaraRadera