torsdag 15 september 2011

Det är tydligen höst

Jag vill bara berätta för alla er som inte träffat Vilse, att världens i särklass gulligaste hårstrå sitter på just honom!
När Vilse var valp hade han en liten vit svanstipp. Ju större han blev ju mindre blev den lilla vita svanstippen och tillslut var det bara några vita hårstrå kvar. När Vilse hade sin första riktiga fällning som vuxen försvann också de sista vita hårstråna, förutom ett. I tre år har han alltså haft ett vitt hårstrå på svansen. Det sitter allra längst ut och sticker ut, så att det är väl synligt.  Vilse är en sådan praktisk hund som fäller ordentligt två gånger om året och däremellan i princip inget alls. Det tog något år innan jag slutade anklaga hundvakter och andra i vår omgivning för att ha ryckt av Vilses lilla, vita svanshårstrå och fattade att han även byter ut detta under den ordinarie fällningen.

Idag konstaterade jag att Vilse har börjat fälla. Niklas har sagt detta i några dagar, men jag har bara slagit bort det med tanken "hallå, det är ju mitt i sommaren!". Men när jag streschade Vilse efter springturen idag och än en gång fick händerna fulla med päls, insåg jag att det faktiskt börjar bli höst nu. Jag ska titta extra mycket på det lilla vita hårstrået nu, för snart försvinner det igen, åtminstond för en tid framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar