onsdag 24 augusti 2011

Paket!

Skrivet 19/8
Idag kom vi äntligen fram till postkontoret i Ascain! Där väntade ett paket till mig och ett till Niklas
(+ lite mig!).

Det var med stor glädje vi slet upp våra paket!
Niklas hade beställt snus och såhär såg paketet ut när han öppnade det:
En dosa med lössnus hade gått upp och det var snus över allt.
 
Det stank apa (Men Niklas tyckte det doftade typ lovely). Men det mesta gick att tvätta av, eller låg inplastat, så det var ingen större fara.
Niklas fick brev och lite prylar som hans syskonbarn Maja (6 år) och Gustav (4 år) gjort. Jag gillade verkligen Majas illustration av historien om när poliserna hittade oss. :D På bildens synns affären, våra två tält, Niklas cykel, min cykel och Vilses vagn. Jättefin!
Det fanns också en del svenskt godis med i paketet. Mums!

Men bäst av allt, chokladen! :D
Jag hade gjort en liten beställning på 1 kg Marabouchoklad och hade givetvis tänkt betala för detta. Men det blev tydligen till en pressent från Niklas familj! Jag har inte träffat någon av dem men jag älskar dem verkligen ändå! STORT tack!

Chokladnarkoman som jag är har jag aldrig haft några som helst promblem med att sätta i mig en tvåhundragrammare rätt upp och ner. Självklart började jag vräka i mig i samma tack som vanligt, vilket visade sig vara ganska osmart. Illamåendet kom som en chock efter nästan hela kakan. Det slutade lustigt nog med att jag fick spara en enda bit till senare. Jag tror aldrig att det hänt innan faktiskt. Den var i alla fall extremt god efter maten senare på kvällen.
För mig blev det julafton x 2... :D
 (Se nästa inlägg.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar