tisdag 13 september 2011

Liten bit av Sverige

Man kände sig nästan lite som hemma när man plötsligt rullade in på en stor IKEA-parkeringen, även om det var lite varmare än normalt trotts den sena kvällen.
Niklas gick in och köpte 7 korvar som han (den sista med Vilses hjälp) tryckte i sig.
Jag blev nästan tårögd när jag kikade ner i hans kasse. Han hade bland annat köpt två Marabou chokladkakor i King-Size (som han tyvärr håller ganska hårt i). Det andra som låg i påsen var chips, en massa svensk öl och snaps.
När jag själv gick in fick jag en smärre chock av att Marabou-chokladen kostade 3,5 euro. :´( Jag kände att jag faktiskt inte kunde lägga så mycket (nästan hela dagsbudgeten) på choklad, så jag fick ta IKEA:s egna, för 0,6 euro istället. Jag tog tre. Gifflarna kunde jag inte låta vara och det blev även en kolsyrad pärondryck. Det var jääättegott!

6 kommentarer:

  1. Hallå! Va härligt att ni är ute på tuné i Europa :) Kom ihåg att du pratade om resan på utbildningen i Alvesta och när jag kom hem idag så var ni på första sidan på Hundsport! Helt underbart :) Hoppas ni har det bra! Massor med kramar!
    Anna med staffarna Leif och Gunnel

    SvaraRadera
  2. Åh HEJ Anna! Så roligt att du hittat hit. :) Har varit inne och spanat på er hemsida också. Dina staffar är ju underbara! Kramar

    SvaraRadera
  3. Hittade hit igårkväll, ska bli roligt att följa er på bloggen! :)
    Vill göra något liknande med våra hundar, verkar superroligt!

    SvaraRadera
  4. Hej Matilda & Vilse!
    Hittade er via Hundsport och blev så glad & inspirerad av att läsa om er! Vilken kämpe du är! Och vilken mysgubbe Vilse verkar vara! Och vilken härlig idé att ge sig ut på cykel i Europa med sin kära hund! Podengo portuguese verkar ju vara en spännande ras! Själv har jag en affenpinscher som heter Sivert. Han har lite lättare för att vara ensam än Vilse, men vill ju helst hänga mig i hasorna jämt ;-)
    Kommer att följa dig & Vilse i fortsättningen. Lycka till på resan!
    Varm häls
    Greta Hjelte

    SvaraRadera
  5. "P.S hundar", jag kikade in på din blogg också. Vilka underbara bilder! Själv är jag också väldigt intresserad av drag och tänker satsa på både det och lydnad/bruks med nästa hund. Flaten är en ras jag är lite sugen på, vid sidan om polarraserna (+ en hel massa bruksraser). Ska snart skriva ett inlägg om mina rasfunderingar, så håll utkik efter det och du får hemskt gärna kommentera eftersom du har erfarenhet av både polarhund och retriever!

    SvaraRadera
  6. Hej Greta!
    Tack för dina fina ord. :) Podengon är verkligen en underbar hund för den som vill ha en glad och mysig kompis, som kan hänga med på det mesta. Han är inte så intresserad av lydnadsträning och saknar nästan helt föremålsintresse och även matintresse. Men sporter som innehåller fart, hopp och spring gillar han, så vi tränar agility och freestyle tillsammans.
    Hälsa Sivert från oss!
    /Matilda och Vilse

    SvaraRadera