lördag 10 september 2011

Bilder härifrån

 
Vi fick ett nattligt besök av polisen igen. "This is not a good place to camp". Ja, skojja min dojja att det inte är. Men har man  att välja på att trampa vidare några km uppför berget i hård vind och beckmörker, eller ge sig in med tält, cyklar och packning i de stora snåren av taggbuskar vi sidorna av vägen, så är det det bästa alternativet. När poliserna fick höra att vi cyklat från Sverige blev de dock på glatt humör och lät oss stanna kvar över natten.
 Vilse står redo att börja nosa upp de godisbitar som Niklas kastar ut i gräset.
Efter flera dagar av flagande och ständigt blödande näsa...
 ...fick jag ta till ett desperat försök att skydda näsan mot den stekande, Portugisiska solen.
Man byter hud lite oftare än hemma.
På campingen i Pesqueira fanns minigolf! Team Vilse-Matilda ledde med god marginal, tills dessa dumma banor kom på slutet, där man behövde slå hur hårt som helst för att lyckas.
Vilses sköna siesta-style.

2 kommentarer:

  1. aj aj aj! när jag brände mig så illa på nya zeeland så sa alla till mig "you are going to regreat that then you get older. Keeper your nose protected" Inget kul med hudcancer. ta det försiktigt!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, har inte ens tänkt på att man kan få canser av sådant. =I Då ska vi nog ta och börja använda solstiftet lite bättre.

    SvaraRadera