onsdag 28 september 2011

10 dagar kvar

Lördagen den 8:e oktober, kl 18:00 kommer jag och Vilse rulla in i Malmö, efter vår fyra månader och en dag långa cykelresa.

När jag väl bestämt mig och började kolla efter flygbiljett gick det snabbt. Jag hittade en, enligt mig, helt perfekt avgång till ett ganska överkomligt pris (ca 2000 kr för mig och max 20 kg bagage och ca 1200 kr för hund, cykel och vagn).

Flyget landar i Köpenhamn kl 15:00 och jag tar därefter tåget över sundet. Eftersom jag inte kan åka tåg med både cykel och vagn och hund kommer jag vara tvungen att ta dessa som paket på tåget. Att sätta sig nere på centralen i Malmö och montera upp cykeln och vagnen skulle inte vara en hit direkt. Jag tänker därför hoppa av tåget i Hyllie, montera ihop ekipaget där och sedan cykla in till stan.

Det kan också kännas härligt att komma cyklande in i Malmö efter så lång tid! Ett ordentligt och fint avslut på resan och inte ett stressigt packande med grejer på stationen.

Det ska tilläggas att jag inte har någon lägenhet att återvända till när jag kommer hem, eftersom den är uthyrd i ytterligare två månader till. Vi får se om jag kan få tillträde till den om en månad istället, men så länge ska jag och Vilse i alla fall bo hos lite olika kompisar (men i huvudsak hos en) och hos familen. Mina saker är nedpackade i förråd, så jag kommer få klara mig på det jag har med mig här på resan, plus en resväska till som finns hemma hos min kompis. Det här är alltså förklaringen till att jag inte bara kan be någon hämta mig och "paketen" på stationen och köra hem det.

Det blir nog en spännande och förhoppningsvis ganska mysig luffartid jag och Vilse har framför oss!

8 kommentarer:

  1. Kläder kommer du inte att sakna! Här har du massor :-)

    SvaraRadera
  2. Underbart! Det hade jag glömt. Trodde jag skulle behöva få låna kläder av någon. :D Tack för att du påminde mig!

    SvaraRadera
  3. tror du har svårt att få på dig mina kläder, men välkommen att testa.

    SvaraRadera
  4. Vi har ett ledigt rum om det skulle knipa. Elin använder ju inte sitt just nu. Du är välkommen om det skulle behövas!
    Kram Cina

    SvaraRadera
  5. Cina, jag kommer hemskt gärna och sover över hos er några nätter om du vill! Jag kan hjälpa dig i stallet, med att plocka upp bajset. Nej, jag skojade - "mocka" heter det faktiskt. Samt rasta hunden, laga mat, städa, ja du bestämmer. Det hade ju varit kul att umgås lite!

    SvaraRadera
  6. Hej Matilda o Vilse! Hur löser ni det där med bur till Vilse under flygresan? Eller är han kanske så liten så han får åka i kabinen?
    Häsningar från nyfikna läsare Anna o Jycke

    SvaraRadera
  7. Hej Anna! Vilse väger bara 5 kg och åker därför med mig i kabinen (i väska). Det här kommer jag skriva mer om när det blir dags, så håll utkik i bloggen om du är nyfiken på hur det är att flyga med hund som handbagage! /Matilda

    SvaraRadera
  8. Vilken känsla det måste vara att rulla in i Malmö ,-)))
    hälsn Eva

    SvaraRadera