tisdag 19 september 2017

På rull igen

Jag satte på mig armskyddet imorse och rullade iväg försiktigt. Testade armen och handen lite. Det kändes okej! Och det gick bra att cykla med skyddet på.

Det är vibrationerna som gör ont. Alla gupp och ojämnheter får ju hud och muskler att hoppa runt lite. Tummen gör lite ont mot styret också, beroende på hur jag håller. Men det är ändå så att jag känner att jag har kontroll över cykeln.

Idag gick färden först från det underbara polska paret som tagit hand om mig i två dagar, tillbaka till olycksplatsen. Trots att vi kört förbi med bil igår och jag fått platsen noga utpekad, yrade jag runt lite och cyklade tillbaka alldeles för långt. Men det var ändå skönt att kolla av omgivningarna igen och bearbeta det som hänt lite.

Efter det rullade jag försiktigt nedför berget till Mandelieu. Vidare gick turen mot Cannes. Där hade jag egentligen tänkt stanna för natten. Men när jag kom dit kände jag dock att jag hade mycket mer att ge och litade på att armen skulle hålla. Så jag cyklade vidare ett par mil till Nice. Det var inga problem! Många långa cykelbanor, där jag också kunde låta vänsterarmen hänga och vila långa stunder.

Här i Nice blev det ett hotellrum inatt! Lyx! Men ändå inte i närheten av den lyx jag varit bortskämd med hos mina nya vänner. Mycket fint har också kommit ur denna jobbiga händelse.

Imorgon ska jag känna efter om jag kan hantera det där med tält, campingdusch och stormkök igen, trots smärtan. För det är nog värre än att cykla.

Jag har fått lite piller utskrivet förstås. Antiinflammatoriskt, paracetamol och något för att skydda magen mot de andra två. De verkar fungera effektivt. Det märks när jag tagit och inte på ett tag.

Mycket lycka och lättnad idag, kombinerat med 25 graders värme och strålande sol! Det blev 60,7 km och jag känner mig återigen stark och taggad! Jag ska nog klara mig till Venedig ändå. :)

Dagens relivefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar