söndag 10 september 2017

Barcelona

Google maps lurade in mig till Barcelona bakvägen, genom flygplatsen och senare genom hannen. Så jag hade dessvärre inte möjlighet att posa med någon "välkommen till Barcelona"-skylt. Men jag får istället snart posa med Frankrike-skylten, vilket jag verkligen ser fram emot!

Angående den utpekade vägen in till Barcelona var det inte ens möjligt att cykla det hållet. Passkontroll och stängsel satte stopp och jag grämde mig att jag inte valde den större vägen ändå. Google maps alltså... Grr. Men, hur kan man irritera sig så mycket på något som allt som oftast är till så stor hjälp?

Det var alltså igår kväll jag rullade in i Barcelona. Jag hade tittat ut en camping som ligger norr om staden. Prio nummer ett var dock att tvätta alla mina kläder (vilket jag inte gjort sen hemma hos Chris och Dottie i Los Gallardos, med undantag för underkläder i olika handfat). När jag letade efter tvättomat ångrade jag mig och hittade istället ett superfint litet hostel mitt i Barcelona (se bilder nedan).

Åh, vilken fräsch kväll! Det hade regnat nästan hela dagen och den varma duschen var ljuvlig! Jag rakade benen och satte på maskara och örhängen. Det ska inte mycket till nu för att jag ska känna mig som en helt ny människa. Samtidigt tvättade jag mina kläder och när maskinen var klar slängde jag in allt i torktumlaren och gav mig sedan ut i Barcelonas gränder för att leta efter en vegansk restaurang. Veggie Garden blev det och där tryckte jag i mig en massa tapas och chokladmousse!

Sen sussade jag gott i helt rena lakan, i en överraskande skön säng, tills klockan ringde 6.45 och det var dags för en ny cykeldag.

Det är så mycket buggar i Blogger/Blogspot (ska ni starta en blogg någon gång så välj inte denna sida!). Just nu får jag inte till att kunna slänga in bilder i texten, eller lägga till bildtexter under bilderna. Så alla bilder får helt enkelt komma såhär i ett block efter texten. Kanske kan rätta till det på en dator någon gång (vilket dock känns osannolikt att jag skulle ta tag i senare).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar