fredag 10 juni 2011

Såja, nu är allt toppen igen!

Nu ligger jag och Vilsifer i en varm och torr säng på ett vandrarhem i Kristinehamn. Rena, mätta och belåtna efter dusch, mat och en härlig promenad.

På turistbyrån här i Kristinehamn var personalen verkligen hjälpsamma! De plockade fram en massa kartor, bland annat cykelkartor och kopierade upp dem på färgpapper till mig. Inte bara för det här området, utan för hela vägen till Norge. Jag fick också hjälp att hitta campingplats, men då vi insåg att campingen var lika dyr som det här vandrarhemmet (200 kr) valde sista alternativet.

Vilket tur jag har haft med vädret idag! Det har varit mulet nästan hela dagen (perfekta cykelvädret) och endast duggregnat lite från och till. Men så precis när jag stannade med cykeln utanför vandrarhemmet öppnar himlen sig. Sen dess har det ösregnat, åskat och blixtrat hela kvällen. :)
Ni anar inte vilken lyx-känsla som infinner sig just nu!
 Såhär fint hade vi det i morse när vi cyklade ut från skogen där vi tältat.
 Mums med sillmacka.
Nöjd vovve i perfekt cykelväder.

1 kommentar:

  1. Gick bromsarna sönder när vi körde till Norrköping? :(

    SvaraRadera