måndag 13 juni 2011

Färska ägg, underbar mat och gulliga lekkamrater

Jag var så hungrig och var lite orolig att jag skjulle stupa innan jag hunnit trampa igenom de två sista milen till Karlstd. Men så helt plötsligt såg jag den här skyllten brevid vägen. Ett par stormkökskokta ägg skulle sitta fint och ge mig tillräckligt mycket energi för att kunna fortsätta, så jag cyklade in på gården.
Jag mötte en underbart trevlig kvinna där innem som hjälpte mig att köpa ägg hos grannen, eftersom de själva inte var hemma. Jag köpte 15 fina ägg från höns som hade det rent och fint och fick gå ut och in som de ville.När jag var på väg ut frågade Ulla om jag ville ha lite mat. Hennes dotter hade tagit studenten dagen innan och de hade en massa mat kvar. Jag kunde bara inte tacka nej.
Jag tog så mycket jag fick plats med på tallriken och behöver jag säga att det var ljuvligt?
Sen kom grannens två labbar och Vilse fick nya kompisar.
Vagnen var så spännande, tyckte Folke.
Mitt hjärta bankar lite extra för labbar.
Såhär såg vi ut, mätta och lyckliga, när vi cyklade från gården. Tack för allt Ulla!

1 kommentar:

  1. Camilla Hollström26 augusti 2011 kl. 13:25

    Det där måste ha varit i Östra fågelvik? Jag känner igen labbarna, framförallt Folke samt äggskylten!!

    SvaraRadera