onsdag 6 juli 2011

Niklas sjuk

22 juni

Stackars Niklas. Hela natten har har sprungit fram och tillbaka mellan sängen och toan och kräkts hur många gånger som helst. Vilken tur att vi har bott i stuga i natt och inte i tältet! Nu ligger han här helt svag och eländig, med febervarm panna och gnyr i sömnen. Undrar om det är den där korven han åt igårkväll. Men han bjöd Vilse ett par bitar av den också och Vilse har sussat sött hela natten utan att visa tecken på matförgiftning. De tål väl i och för sig olika bakterier. Ja, antingen är det matförgiftning eller någon slags maginfluensa. Jag hoppas på det första.

 Naw, helt utslagen.
Vakna Niklas, vakna! :)

Oavsett varför Niklas är sjuk kan vi konstatera att vi inte kommer att kunna cykla idag och kanske inte imorgon heller. Inget jag pratar med honom om just nu, men det gör mig väldigt fruserad. Norge tog alldeles för lång tid att ta sig igenom och nu hade vi, framför allt jag, hoppats avklara Danmark ganska snabbt. Fler vilodagar finns det egentligen inte tid för.
Men man får ta saker och ting som de kommer. Idag ska jag fortsätta ta hand om Niklas, med vattenglashämtning, toa- och hinkrengöring och chokladmatning (om han vill ha choklad sen när han vaknar, det vill i alla fall jag ha när jag är sjuk). Sen ska jag passa på att gå en härlig långpromenad längst stranden med Vilse. Det kommer han att älska. Sen får vi se om jag kan cykla iväg in till någon liten by/stad (har inte hunnit kolla kartan så noga, så jag vet inte riktigt var vi är) och få tag i internet, så jag kan lägga ut alla dessa inlägg jag samlat på datorn. 11 stycken inser jag att det är nu när jag räknar dem, så jag borde kanske lägga det ganska högt upp på prioriteringslistan idag.
 Jag passade också på att erbjuda en gräsklippning.
Men Niklas var inte så sugen på at ligga kvar i sängen, så vi gav os försiktigt iväg framåt eftermiddagen. Fick pausa emellanåt och vila lite i diket bara. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar