torsdag 14 juli 2011

Mysig gäst i tältet

När vi tältade i familjen Flamelings trädgård fick vi nattligt besök av en urgullig pälsboll (fast jag var tydligen ensam om att tycka det). Det började med att Niklas började prata med någon utanför tältet. Det var tydligen en svart katt som försökte tigga till sig skinka från Niklas nattmacka.

Efter en stund började det puffa på tältduken och in kom denna fina kissemiss. Han var så otroligt kelig, bara spann och spann. Niklas tyckte att han var läskig, för att han var svart. Trams. Jag fick tjata som värsta barnet, "snälla, kan jag få ta in honom?", och lyckades på en liten kelstund innan Niklas fick nog. Vilse höll med Niklas, om att katten var läskig så jag fick ge med mig. Två mot en.
Okej, Niklas kanske inte gillade kissemiss, men kissemiss gillade Niklas. Mycket!
Vilse höll sig på säkert avstånd och blev som tur var inte tvångskelad såsom Niklas. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar