onsdag 20 juli 2011

Lite fler Hollandbilder

  
Massvis med cyklister, över allt. Holland är verkligen ett populärt cykelland och man förstår varför.
 Jag älskar min gps.
 Min egen öl.
Frukost: 5 dl grov havregröt och två mosade bananer.
Holländarna verkar inte kunna bestämma sig för halmtak eller tegel, många kombinerar.
  
Hej! Skulle vi kunna få låna ett eluttag av er?
Vi ska bara ladda:
2 datorer
1 gps
3 kameror
2 solcellsladare
2 mobiltelefoner
Charmig trådfärja. 1 euro, 30 sekunder.
 Cyklade visst lite fel. Tack Holland för alternativa lösningar!
  2000 km so far.
 Detta eviga sökande efter trådlöst internet...
Köper närproducerad paprika utanför växthuset. Riktigt goda!
Hemma i Sverige har Vilse en cykelväska fram på styret och han hoppar själv upp på cykeln och ner i väskan, utan problem.
  
Men man ska helst ha långa byxor på sig.
Rotterdam.
Vi snor trådlöst internet av Burgerking
 Lämnar våra cyklar för första gången så här lång tid (ca 1 timme). Larmade och låsta med flera lås förstås.
Vilse smugglade vi med oss in på köpcentret i vagnen. Sen insåg vi att hundar var välkomna in ändå.
  
Rotterdam.
 Rotterdam.
Mycket massage och stretching blir det.
 Sen sover Vilse gott i vagnen.
 Längst stränderna i södra Holland kryllade det av hundar och de fick massvis med motion. Hundcykelvagnar var också mycket vanliga här.
 Och äntligen fick jag se en Hollandse herdershond i Holland (jag har letat i hela landet)! En otroligt vacker tik var det. <3 Det här är alltså en av mina absoluta favoritraser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar