onsdag 20 juli 2011

Hos Carina och Rob i Vlissingen

15/7

Efter att vi lämnat Carina och Theo cyklade vi vidare mot nästa Carina, i Vlissingen. Vi blev faktiskt förvånade över hur vi "klickade" med dessa människor precis lika snabbt som i Goes. De var så otroligt öppna och glada och på grund av det gemensamma intresset, cykling, hade vi massor att prata om! Vi blev bjudna på en fantastisk fika ute i solen och Vilse passade på att ligga och slappa en stund i trädgården.

Vi hade liksom inte trott att Carinas man, Rob, skulle vara en sådant proffs på cyklar. Han kikade på våra cyklar när vi kom dit och vi pratade lite om dem. Jag berättade att jag haft lite problem med min skivbroms där fram. Den bromsade konstant. Jag har haft problem med den egentligen från och till sedan jag lämnade Norrköping, men det hade blivit ännu värre under cykelturen samma dag. Jag frågade om han visste en bra cykelaffär i Vlissingen som kunde fixa det, men då sa han att han gärna tog en titt på det själv.

Det visade sig att familjen Oosterhuis hade ett cykelställ på altanen där de brukar bygga ihop och reparera familjens cyklar. Både sönerna Johan och Thomas har tävlat och tränat racer och mountainbike. Det märktes att Rob hade cykelfixarvanan inne! Vipps var min cykel upphängd och Rob förklarade hur jag skulle göra för att justera skivbromsarna själv. Det cykelaffären i Norrköping kämpade med i över en halvtimme fixade Rob på bara ett par minuter. Jag är SÅ tacksam för denna hjälp!

Sonen Johan kom också ut en stund och pratade med oss, bland annat om hans kommande roadtrip till Sverige. Vi hade verkligen trevligt och önskar att vi hade kunnat stanna längre!
 Första riktiga sandstranden vi ser på hela resan! Vi hann inte bada dock (eller ja, jag fick inte för Niklas). :P
I detta fantastiskt vackra hus nära stranden bode familjen Oosterhuis.
Fika ute i solen.
Tummen upp för Carinas mackor!
Jag vill också ha ett sådant här ställ hemma. Niklas också.
 Vilken tur jag hade att jag kunde få så mycket hjälp här.
 Vilse hade också riktigt mysigt.

Tusen tack, Carina och Rob! Hoppas verkligen vi träffar på varandra igen någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar