lördag 20 augusti 2011

Blogger i mobilen

Att jag inte testat det här innan, att blogga från mobilen. Så smidigt!
Nu är det dessvärre så att det ligger nio inlägg på datorn, som bara väntar på att få komma ut på nätet. Jag har inte haft tillgång till Internet på ett tag som ni märkt. Okej, det finns Internet på vissa ställen, men det kostar. Jag förlitar mig istället på att då och då hitta gratis trådlös anslutning, som till exempel McDonalds (där det även finns gratis toalett och vask att tvätta sig i). I'm lovin it!

Just nu vill dock inte min dator samarbeta med McDonalds Internet. Så det blev bara två nya inlägg från datorn idag. Ska försöka få upp de andra nästa gång vi hittar wifi.

Kan avslöja att vi idag rullade in i Spanien! :D Fast ni får se "Yay-nu-är-vi-i-Spanien-inlägget" lite senare.


Åh, vad jag vill gå in och leka i det air-condition-svala lekhuset (det är så satans varmt här) kallat "Ronald Gym Club"!

Fatta vad kul! De har en lekplats där inne som är som en hinderbana. Man sticker in på ena sidan och springer/klättrar/hoppar runt och när man kommer över mållinjen visas tiden på en display. Det finns även en basketkorg och lite andra spel och grejer där inne.

Min dröm är att barnen och deras föräldrar ska försvinna och att jag ska få med Niklas in dit så att jag kan få utmana honom i lekplatshinderbana med mera, medan Vilse ligger och svalkar sig på en av de mjuka pallarna där inne. Det kommer aldrig hända.

Istället ligger Vilse och svalkar sig intill husväggen i äkta spansk-gatuhund-style.

Niklas sitter och Internetar (på hans dator fungerar det).

Och så laddar vi alla våra 1000 prylar förstås.

Alltså, nu såg jag att man kan infoga plats här. Och då upptäckte jag att den närmaste platsen är Decathlon, Irun. Finns det i Spanien också alltså?! Och dessutom här alldeles intill. Det är en skitstor sportbutik! Jag måste dit så fort jag postat detta! Imorse slängde jag mitt liggunderlag. Har ändå inte använt det på flera dagar. Efter 8 lagningar, nej förresten, efter 8 hål och typ 70 lagningar, med lagningslappar, klister, silvertejp och ännu mer klister, har jag nu gett upp. Hur mycket jag än lagar sjunker jag igenom på mindre än en timme. Och då vaknar jag. Bättre då att köra utan. Jag har ont i kroppen när jag vaknar på morgonen, men hellre det än att vakna flera gånger på natten. Har de ett billigt liggunderlag på Decathlon så köper jag det.

Niklas googlade nu, vet ni vad de har för öppettider? Måndag till lördag 10-22! Siestan mellan 14-17 är borträknad förstås.

Nu drar jag dit! Ha ett fint allihopa och håll ut, snart kommer alla andra blogginläggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar