torsdag 22 juli 2021

Höjdpunkten var sydligaste punkten

Den finaste cykeldagen hittills var utan tvekan denna dag! Ystad till Gislövs läge. Vi följe "Sydkustleden" med riktigt fin cykelbana, i princip hela vägen. Jag insåg när vi skulle lämna Ystad att jag inte laddat mobilen under natten eller morgonen (den där babyvaktappen drog nog en hel del batteri dessutom). Men det var inga problem då GPS:en knappast behövdes och inte ljudboken heller för den delen.
Ett självklart besök längst denna sträcka - Smygehuk och Sveriges sydligaste udde.
Det blev 45 km cykling idag. Trots att lilla E sov lite för kort middagsvila, var hon glad och nöjd hela vägen. Tröttheten (kanske framför allt från igår kväll) var dock tydligt under eftermiddagen och kvällen hemma hos våra vänner på Gislövs läge. Tur vi ändå träffas relativt ofta, för då blir besvikelsen inte så stor över att kvällen inte blev särskilt trivsam just denna gång.

Mitt under middagen kände jag själv lite riv i halsen. Detta blev värre och värre under kvällen och nu har jag sådär ont av att bara svälja. Detta är verkligen en besvikelse... Imorgon förmiddag skulle vi bruncha med en vän och hennes nyfödda dotter i Höllviken, men de kan vi bara inte riskera att smitta. På kvällen har vi planerat att tälta hos vänner i Malmö, men även det får vi kanske planera om. Sen festen i Dösjebro i övermorgon...

Jag vet inte om E också känt av något och att det kan ha påverkat humöret. Men jag tror inte riktigt det, för hon är så bra på att förklara var hon har ont och hon borde inte pratat på så mycket som hon gjorde, om hon hade haft sådant ont som jag har nu. Men bra mådde hon ju inte och jag hoppas det vänt tills imorgon bitti, efter ytterligare en (lite längre) natt i en skön säng. Ja, det kändes bara dumt att tälta idag med tanke på status på oss båda.

Håll gärna tummarna för oss, så att vi förhoppningsvis kan fortsätta vår lilla resa i ett par dagar till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar