torsdag 24 augusti 2017

Början på det nya avslutet

Så äntligen dök den där abstinensen upp, som jag pratade om i förra inlägget. Det tog några år, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på den mättnadskänsla på långfärdscykling jag kände efter de 4 månaderna, 634 milen och 12 länderna som vi tog oss igenom 2011.

Det var jag, Vilse och resekompisen Niklas som cyklade ihop sist. Denna gången gör jag resan själv.

Min älskade lille hund, världens bästa äventyrskompis och mysigaste podengoklumpen som satt sina tassar på denna jord, Vilse gick bort för en månad sedan. Det svider till riktigt ordentligt att gå igen alla gamla blogginlägg där Vilses übergullige ansikte dyker upp hela tiden. Men samtidigt är bloggen ett riktigt kul minne och ger många intressanta och nyttiga tillbakablickar. Så jag kör på med den gamla bloggen.

För er som inte hängt med från början (eller inte är sugna på att bläddra igenom blogginläggen från 2011) ska jag försöka lägga upp en karta senare, med tidigare resvägar. Det som från början var en kul grej för ett par fattiga studenter blev ett litet livsprojekt för mig - Att cykla runt Centraleuropa. Det är nu streckan Malaga - Venedig kvar att avverka.

Så nu kör vi, sista spurten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar